|
La TDT ja es pot veure a Palafrugell |
|
|
|
dimarts, 14 octubre de 2008 |
Dins el Pla Catalunya Connecta, que promou el Departament de Governació i Administracions Públiques a través de la Secretaria de Telecomuncacions i Societat de la Informació (STSI), s'ha posat en funcionament un centre emissor que dóna cobertura de les emissions disponibles del servei de televisió digital terrestre (TDT) als nuclis de Palafrugell, Calella de Palafrugell, Llafranc, Llofriu i Aigua-Xelida. La TDT permetrà veure, en aquesta demarcació, fins a 32 canals de televisió diferents de manera totalment gratuïta.Amb la televisió analògica, cada freqüència equivalia a un canal. Ara, amb la TDT, cada freqüència s'anomena múltiplex i porta associats quatre canals de programació. A més a més, alguns múltiplex porten associades emissores de ràdio FM, amb la qual cosa es podrà gaudir de diferents emissores de ràdio amb qualitat digital des del televisor.
Per rebre la TDT, només cal seguir tres passos senzills: comprovar si s'està dins una zona de cobertura, adaptar la instal·lació d'antena, sobretot en el cas d'antenes col·lectives, i disposar d'un descodificador de TDT, ja sigui un descodificador extern o un televisor digital amb descodificador integrat.
Pel que fa al desplegament de la TDT al nucli de Tamariu, la previsió d'encesa és abans de finalitzar l'any 2008. Podeu trobar més informació sobre el desplegament i la recepció de la TDT al web www.tdt.cat . |