Inici
Exposició "Quatre fotògrafs empordanesos" al Museu del Suro de Palafrugell Imprimir Recomanar a un amic
Fotografia de Pere PalahíEl Museu del Suro de Palafrugell presenta, del 14 de juliol al 26 d'agost, la mostra "Quatre fotògrafs empordanesos: Jaume Ferrer, Joan Bonany, Moisès Dalmau i Pere Palahí", produïda per Edicions Baix Empordà i Museu del Suro de Palafrugell, amb el suport de l'Ajuntament de Palafrugell i de la Diputació de Girona. L'exposició va ser presentada pel fotògraf palafrugellenc, i coordinador de la Biennal Xavier Miserachs, Enric Bruguera.

La mostra està basada en el contingut del llibre d'Edicions Baix Empordà, recentment editat, "Àlbum de records. Quatre fotògrafs empordanesos" i presenta una cinquantena d'imatges d'aquests quatre fotògrafs (algun dels autors és pràcticament inèdit) que acosten al visitant al patrimoni fotogràfic i als paisatges i formes de vida d'aquest territori des de finals del segle XIX fins la primera meitat del segle XX.

L'exposició presenta fotografies dels següents autors:

  • Jaume Ferrer Massanet (Palafrugell, 1872-1922)
    Empresari surer i artista (fotògraf i retratista professional, pintor i escultor). El gran fotògraf local del primer terç del segle XX. Utilitzava especialment, com a forma d’expressió, la pintura (d'una qualitat remarcable) i la fotografia (en la seva vessant més pictoralista i, a vegades, experimental). Avui es conserven 350 plaques de vidre, només una part de la seva obra.
  • Joan Bonany Marquès (Palafrugell, 1889-1979)
    Empresari surer, músic (pianista i compositor de sardanes) i fotògraf, una afecció que inicia pels volts de l'any 1905. Les 250 imatges conservades sobretot fan referència a detalls del litoral, on recull la vida que es feia a les platges (les activitats dels pescadors i les primeres estades estiuenques de les classes benestants), així com a diversos esdeveniments festius del Palafrugell de principis del segle passat.
  • Moisès Dalmau Comet (Palafrugell, 1891–Montevideo, 1967)
    L'any 1909, per evitar el servei militar emigra cap a l'Argentina, on inicia una activa vida de comerciant de productes de confiteria. La majoria de les fotografies conservades són d'una estada a Palafrugell de l'any 1927, moment que desplega la seva afecció i fotografia amb certa nostàlgia els racons del litoral i del municipi on havia passat la infància.
  • Pere Palahí Bach-Esteve (Girona, 1907–Sant Cugat del Vallès, 1994)
    Empleat de banca i apassionat per la fotografia, amb una gran resolució tècnica i alhora amb sensibilitat, escrupolós en el positivat i rigorós en el contingut. A més de produir i comercialitzar postals dels racons de la Costa Brava des de començaments de la dècada de 1950, en el seu llegat de gairebé 4.000 negatius hi abunden retrats, banyistes, pescadors, excursionistes i escenes diverses de la vida del poble.

El Museu del Suro de Palafrugell obre durant l'estiu tots els dies de 10 a 14 hores i de 16 a 21 hores.

Canvi d'idioma
Menú principal
Inici
La ciutat
Serveis
L'Ajuntament
Tràmits i gestions
Horaris i telèfons
Obertura a les tardes
Ofertes de treball
Punts Accés Internet
Contractacions
Cercador

 
Ajuntament
Totes les administracions
Impulsat per AOC

Avís legal | crèdits del web | accés | contacta'ns | accessibilitat | mapa del web
© Aj. de Palafrugell, 1998-2008 - Cervantes, 16 - CP 17200 - Tel. 972 61 31 00

     Disminueix el tamany del text Augmenta el tamany del text

Descarregar Adobe Reader Dissenyat i construït per :: Xarxa InternetFERCA Network :: Allotjament WebWeb realitzada amb Mambo :: Compatible amb Explorer i Firefox