|
Cicle de conferències al Museu del Suro |
|
|
|
El Museu del Suro de Palafrugell ha programat un cicle de set conferències; les tres primeres dedicades al món iber i la seva relació amb els grecs, i les quatre següents dedicades al món romà, des de la conquesta i romanització fins a la fi de l'antiguitat.
El cicle comença aquest divendres 16 de març, a les 8 del vespre, amb la intervenció del professor titular d'arqueologia de la Universitat de Girona, Josep Burch, que oferirà la conferència Els íbers d'Indigètia. Una visió de conjunt. on s'analitzarà la cultura autòctona de la tribu que habitava aquesta zona, des del segle VI aC fins a la plena romanització, dins el context històric i territorial de la Mediterrània Occidental.
Les excavacions arqueològiques efectuades els darrers anys a Sant Sebastià de la Guarda i, especialment, les de la campanya d'enguany han proporcionat un conjunt de dades remarcable que converteixen aquest poblat ibèric en un dels més ben coneguts del litoral català. Al mateix temps, nombroses intervencions arqueològiques efectuades arreu del país han contribuït a la precisió del discurs històric centrat en l'època antiga d'aquest territori. Així doncs, el cicle de conferències que programem té per objectiu presentar aquest conjunt de novetats i donar una visió completa i general del període. |